Black and white living

Vänskapsknuten

Publicerad 2016-09-15 11:55:00 i Allmänt,

Med handen på hjärtat så har jag innan jag började min kurs till certifierad inredare och homestaging konsult
inte haft några större erfarenheter av Svenskt tenn. Men efter en uppgift där vi skulle fördjupa oss i formgivare
så fastnade jag väldigt mycket för Estrid och Josefs skapelser. Vänskapsknuten av Josef Frank är en av dem.
 
''Den första skissen av Vänskapsknuten är daterad 1938, bara ett år innan andra världskriget bröt ut. I en tid då Europa var fyllt av konflikter, formgavs Vänskapsknuten av Josef Frank som en symbol för fred och vänskap.''
 
Om tomten läser detta, så lovar jag att vara snäll resten av mitt liv ifall jag får denna i julklapp. Jag lovar. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-16 23:02:17

Tomten har läst och antecknat ;)

Postat av: Mjolkfriabakverk

Publicerad 2016-09-18 19:37:49

Fin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej född 94, bosatt i Rydebäck vid namn Jonna. Min högsta dröm är att få jobba med inredning. Denna blogg kommer främst att handla om inredning men där kommer även att komma ett eller annat inlägg om min vardag, kläder och musik. Enjoy! Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela